:: TETAMU KESAYANGAN ::

Monday 26 December 2011

:: MOTOR ::

assalamualaikum...selamat pagi...tentu korang masih blur2 lagi hari ni kan...selalu monday blues ari ni kita tukar tuesday blues plak...maklumlah cuti lama kan...

rasa seronok datang keje ari ni sebab tak jem langsung...perjalanan sgtlah lancar tapi sementara je minggu depan dah start jem balik dan aku kenalah keluar awal pg keje...huhuhuhu...tp ni bukanlah topik entry aku hari ni hehehehe...

cakap pasal motor dah lama aku tak bawa motor sebenarnya...tahun 2005, 5 bulan lepas berada dalam perkhidmatan awam aku beli motor, masa tu ada duit so byrlah cash...pg beli dengan ayah...yg terujanya ayah akulah sampai no plat motor pun dia suruh masuk tender...hamek kau motor biasa je pun tp mahal kat no plat...aku pun ikut je lah...3-4 kali beat nombor tak dapat kesudahannya adjust susunan nombor tu ikut nombor badan ayah masa bertugas dulu akhirnya dapat....dan sampaila sekarang motor tu masih ada...masa zaman2 'merempit' dulu seronok nak pergi keje seronok la boleh keluar rumah lewat kadang2 7.30pagi baru gerak dr rumah, perjalanan 15 minit je...hujan ke panas ke aku redah je sampai dah jadi sebati ape je keadaan dan cuaca aku boleh je bawa...masa motor tu dalam tgn aku memang berjagalah...sentiasa berkilat, service tiap bulan tak miss, siap tukar body kit la...tapi tu semua kenangan...sekarang aku memandu kereta, motor tu aku bagi dekat ayah sebab kesian dia bawa motor kesayangan dia c70 tu...asik rosak dah slow...kadang2 adik perempuan aku guna pg kolej...

bertahun jugak rasanya aku tak naik motor dengan ayah...baru2 ni aku naik motor dgn ayah...aku nk bawa dia tak bagi,dia nk bawa jugak...ok aku ikut je lah walaupun aku tak selesa sbb dia yg bawa ... ye lah tenaga tua umur 61tahun nk bawa org muda mcm aku yang 'sihat' ni....masa atas motor tu bergenang jugak airmata aku sbb rindu dah lama tak naik motor mcm tu dengan ayah...aku ingat lagi masa aku mula2 dapat keje kat KL ayah anta aku dgn motor c70 dia tu lah pagi2 subuh...2-3bulan jugaklah ayah berulang alik anta aku, bila aku dah pandai naik tren balik jadi tugas ayah hanya hantar aku saja dan lama2 aku pg keje sendiri dengan menaiki tren...sedih weyh bila ingat balik kenangan2 lama....

korang pun mesti ada kenangan dengan ayah yang tak dapat korang lupa kan...mmmmm

hurm itulah kisah aku, ayah dan motor....

1 comment:

  1. Hmm...
    Blog is diary online, :D

    #Visit n' Follow my Blog,
    http://genggamharapan.blogspot.com/ :)

    ReplyDelete