:: TETAMU KESAYANGAN ::

Sunday 30 October 2011

:: APA YANG KITA TAHU PASAL SILVER ??? ::

assalamualaikum....entry terbaru ni agak serius sket menjurus kepada bagaimana nak memantapkan ekonomi kita dan keluarga...tp aku tak la pandai sgt cuma ada buat beberapa research dan hadiri kursus...

dulu aku cuma tahu aset yang paling bernilai untuk kita simpan adalah emas...ye memang betul dan aku pun dah mula simpan emas....nak tengok....

 


taraaaaaaa....tu dia yang gebu tu tangan aku ler...hikhikihik...ok ok back to our topic ye... aku tau tentang untungnya kita simpan aset seperti perak (silver) ni dr seorang MULTIMILLIONAIRE... hurm dia berkongsi sedikit idea bagaimana nk bina platform income...ada 5 cara tp salah satunya aku nk kongsi ngan korang pasal SILVER...

Pada awalnya, manusia menggunakan emas dan perak sebagai wang. Penggunaan emas dan perak ini keduanya  untuk memenuhi fungsi wang  sebagai alat tukar (medium of exchange), sebagai alat penyimpan kekayaan (store of value) dan sebagai  alat ukur (unit of measurement).

Prestasi 10 tahun harga silver adalah melebihi 1.3 kali ganda kenaikan harga emas iaitu 641% berbanding dengan emas, iaitu 497%...

Korang boleh cek kat sini  GOLD PRICE HISTORY     dan   SILVER PRICE HISTORY

dari graf tu korang boleh tgk keuntungan paling besar adalah SILVER so kat sini ada kriteria mengapa SILVER lebih untung....

  • Kos Pelaburan Rendah – Memang betul. Harga silver jauh lebih rendah daripada emas. Anda tak perlu keluarkan sehingga beribu ringgit untuk membeli sejongkong silver.
  •  
  • Risiko Tinggi, Untung pun TINGGI! – Pergerakan Turun Naik Harga Silver adalah amat pantas. Namun begitu, silver sekarang berada di dalam trend menaik yang biasanya boleh berjalan hingga 5 - 10 tahun lagi. Target konservatif untuk harga silver adalah USD200/oz! 6x kali ganda dari harga sekarang!
  •  
  • Silver VS Emas VS ASB – Peratusan kenaikan harga silver adalah 1.6X ganda daripada emas. Manakala, dividen ASB hanya 8-9% sahaja setahun. 
  •  
  • Sumber Kurang, Permintaan Tinggi – Satu sumber sahih mengatakan, tiada stok simpanan untuk silver berbanding 1980 sebanyak 3.5 billion oz. Tetapi, keperluan silver dalam sektor pembuatan sentiasa mendapat sambutan. Sekiranya hal ini berlaku, ini bermaksud permintaan dalam bentuk pelaburan DAN industri ke atas silver akan memuncak. Sekaligus harga silver akan naik berkali-kali ganda.

 korang jangan salah sangka yerp aku bukan nk ajak engkorang semua melabur tapi just share ilmu yang baik...bukan ke ilmu yang baik HARUS kita panjang2 kan....ada byk lg benda nk share pasal silver ni tp kena tunggu hingga sampai masanya sbb skrg pun masih menuntut ilmu jugak... one more thing jika rasa masa depan korang perlu di beri cahaya y not from now belajar how to dapatkan ilmu bagaimana nk buat duit tanpa perlu keluarkan modal yang besar tapi sebelum tu korang semua kena tahu dulu ape itu ASET ape itu LIABILITI...

aku dah mula nk menyimpan SILVER so korang kalau nak jugak boleh lah roger2 aku k...SILVER atau NEW GOLD akan masuk ke pasaran MALAYSIA pertengahan NOV tahun ini insyallah ....dan jika korang nak jadi antara penyimpan terawal aku alu-alukan. nak tau lanjut korang boleh la hubungi aku melalui FACEBOOK aku yer...harga sgt berbaloi...

sebelum aku mengakhiri entry kat bawah ni aku sertakan gambar RAW SILVER...



ini sebelum , kalau selepas peleburan akan jadi yang ini

ok ini namanya 1WORLD DIRHAM yang akan masuk ke MALAYSIA pertengahan NOV 2011


 - ok till now jumpa di entry lain......-



No comments:

Post a Comment