:: TETAMU KESAYANGAN ::

Sunday 17 July 2011

:: JACOB'S WALK OF LIFE ::

assalamualaikum...hehehe rajin pulak tetiba hari nie...byk plak entry yerk...

AHAD [ 17 JULAI 2011 ] aku, member serumah ROHYE n SITI telah menyertai aktiviti seperti tajuk kat atas tu... [ malas nak taip...=P ] kat TAMAN BOTANI SHAH ALAM atau dulu dikenali sebagai BUKIT CERAKAH atau BUKIT CAHAYA SERI ALAM...

seawal jam 4.30 pg aku dah bgn...eh korang jgn salah phm erk bukan too excited erk tp aku kena gerak awl coz dr umah GOMBAK nak ke PUTRAJAYA dulu amek member pastu br lah ke SHAH ALAM...huh long journey...[ konon ]...

aku gerak dr GOMBAK 5.10 pagi n sampai PUTRAJAYA 5.45 pg...naik ke rumah hantar barang semua n gerak dalam 6.15pg...huh rasa mcm dah terlambat sgt dah so ape lg pecut lah kete...nasib jalan clear maklumlah pagi2 buta kan mana ada sesak...sambil memecut tu berdoa jugaklah jgn kena saman n jgn ada kuda putih yang mengejar...[takut jugak]..

pastu aku sampai SHAH ALAM dalam 6.45pg n call member aku SITI yang duduk kat sana, aku tunggu dia kat KPJ SEKSYEN 20 sbb nk ke TAMAN BOTANI tu aku tak reti hehehehe so berkonvoi la kami....

ikut punya ikut alamk minyak dah berkelip...dalam hati berkata ni klu minyak abis ni mau tolak kete ni adoila....tp takpelah tawakal je lah...sementara nak masuk ke TAMAN BOTANI tu kereta dah bersusun panjang n dah byk yang parking kat luar...tp kami ni redah je masuk2 alih2 memang tak de parking dah...aduih lom ape2 lagi dah kena WALK...hehehe

jalan jauh pun xpelah asal nak balik nanti takla seksa nak keluar...so sampai n daftar lah kitorang ni ...punyala ramai umat manusia tp yang tak boleh tahan tu aku tgk dah mcm perhimpunan BERSIH dah sebab semua pakai t-shirt kuning hehehehe.....jam 8.15pagi mula lah kami seramai 8000++ peserta berjalan huh ingat jalan biasa tak penat ke...adoila penat seyh!!! dah mcm jungle treking dah tau...mendaki bukit turun bukit selekoh aish penat tp seronok....di kilometer terakhir tetiba dgr suara yang amat2 kitorang kenal...

hah itudia dah nmpak duta yang dr awal kami cari FARAH FAUZANA...ape lg tgh penat letih n lenguh kaki2 tetap berhenti amek gambar dgn dia walaupun dia cakap 'NO PICTURE PLS' tp korang jgn salah faham sebab dia sj cakap mcm tu sdgkan boleh je amek gmbr ngan dia tu heheheh...kat bawah ni gmbr kitorang ngan dia...sila lah tatap...



lepas je snap snap sampailah kitorang ke garisan penamat...konon....pastu kena beratur pulak untuk ambil beg goodies...adoh , dah la penat kena lak beratur panjang panjang, bayangkanla 8000 org beratur, kaunter byk tapi pintu hanya satu je dibuka...pengurusan fail la pada aku...very poor...

tapi ape pun satu aktiviti yang sihat.....hah time blk plak satu hal nak menapak jauhnyaaaaaaaaaaaa.....[bukan ape sbb dah penat berjalan 6km td]..tp nak blk kan kenala jalan jugak...sampai je kat kereta kepala dah mula pk pasal minyak yang dah berkelip2 tu...aduhai tawakal je lah nak buat cam ner kan...tp alhamdulillah sempat sampai ke stesen minyak SHELL...huh lega...ok stop sini dulu jumpa di entry lain erk...daaaaaaaaa


No comments:

Post a Comment