:: TETAMU KESAYANGAN ::

Monday 11 July 2011

:: BARANG YANG LEPAS USAH DIKENANG....ye ke ??? ::

Pepatah kat atas tu betul jika digunakan di tempat dan masa yang betul...yang aku nk share kat sini ialah tentang SEJARAH....

Ye lah baru2 ni kan ada 'perhimpunan'....tp adakah dengan perhimpunan tu dorang dpt apa yg dorang semua harapkan ataupun yang datang tu cuma nk meramaikan saja? terfikir jugak semua yang join perhimpunan tu tau ke apa asasnya 'benda' tu dibuat walaupun dilarang....

ok berbalik pada pepatah kat atas tu...dalam keadaan yang br je jadi kan kan kan, BARANG [ SEJARAH ] YANG LEPAS TU LAH HARUS DIKENANG dan jadikan panduan...tul tak ? sebab tak kenang la jd macam tu....setakat tau atas kertas tanpa selami dan menilai tu yg jadi haru biru...adoiyai

erm...bila jadi mcm ni sebenarnya terusik jugak hati terbakar jugak perasaan bila tgk bangsa sendiri berpecah belah...bukan ke byk saluran lain lagi...ini cuma luahan hati aku jerk korang ada cara korang aku ada cara aku...sebelum buat tu pk lah dulu buruk baiknya dan impaknya kepada masyarakat... [ aku ni mcm ahli politik plak...hehehehe ] bukan ape , aku ni anak pejuang 13 MEI 1969...bila jadi mcm ni semangat cintakan negara tu membuak2...bila balik rumah tgk blk album gambar2 ayah masa bertugas dengan pasukan keselamatan hati jd sayu bila anak muda skrg mudah menurut anasir yg tak elok...

kita sepatutnya berterima kasih pd pejuang2 dulu , kerana penat lelah keringat dan darah yang mereka korbankan itulah kenikmatan yang kita rasa skrg ni...entahla nk bercakap lebih org kata nanti aku ni pandai sgt ....tp ini luahan anak bekas pejuang 13 MEI 1969.....

**** sejujurnya bila nyanyi lagu kebangsaan dan lagu2 patriotik hati tersentuh dan airmata mudah jatuh...

*** kat bawah ni aku share ngan korang sumer reaksi seorang pakcik untuk korang berfikir....



korang tanya soalan ni kat diri korang ' APA SUMBANGAN AKU PADA NEGARA?'

No comments:

Post a Comment