:: TETAMU KESAYANGAN ::

Sunday 30 September 2012

:: Hobi & Kerjaya ::

assalamualaikum & selamat sejahtera...

setelah lama tidak berbelog, rasanye penuh dah sampah sarap kot...hihihihi...nak buat mcm mana kan tiada kesempatan... [ malas sebenarnya ] ... maklumlah semenjak lappy kesayang tak boleh nk dibaiki lagi dan hanya bergantung kepada TAB [ bukan nk berlagak yerp kengkawan ] nk update pun jadi malas... tp insyALLAh lepas ni rajin lah kot... erm ye ke... ehe harap2 rajinlah aku pasni...

memang banyak benda yang aku nak kongsi ngan korang semua tapi korang semua nk amek port ke...ehe... ape aku ckp neh...alahai dah merapu lah plak... SENGAL!!! bukan ape emosi tak stabil sekarang ni... huhuhuh...ok back to entry yg aku nk share ni...okeyh fokus.... huh

Bercakap tentang minat, sejak dari dulu aku menyimpan hasrat untuk mempunyai kamera sendiri...memang suka sangat ambil gambar tp bukan gambar sendiri sbb aku ni klu bergambar kaku...huhuhu... ambil lah ape sj gambar yang aku rasa menarik, unik, pelik cantik...atau dalam kata lain semua keadaan yang aku rasa aku nak amek gambar...korang phm ke ? harap pahamlah ye...

semakin lama semakin mendalam minat tu jadi ditakdirkan satu hari aku tunaikan jugak impian aku untuk mendapatkan kamera DSLR...beli yang biasa2 saja sbb baru nk bermula kan.....jadi bermula dari memiliki kamera tu aku pun snap snap snap dan terus snap... kebetulan budak rumah aku pun punya minat yang sama...so dia pakar bahagian editing  gambar jadi kami bergabung dan mula melangkah setapak demi setapak...Cabaran ? memang ada sbb aku memang tak ada basic langsung pasal seni photography ni memang kosong...so aku rajinlah tanya org yang lebih pandai...

sikit demi sikit aku belajar dari hobi kini bertukar menjadi sebahagian dari punca pendapatan aku...takla banyak takla pandai tapi sekadar hobi sahaja... ok kat sini aku nk share koleksi aku...takla cantik ye tp sebagai permulaan aku puashati la sbb aku tau aku kosong dalam bidang ni... jd kalau ada antara korang yang follow aku ni pandai bab2 seni mengambil gambar ni aku alu2kan korang komen tapi komenlah yang membina ye...

ni gambar pertama dan editing pertama - ni hasil kerjasama aku dan kawan aku tapi masa ni belum ada kamera sendiri kebetulan adik jadi jurugambar then dia kena bergegas masuk opis so aku teruskan kerja dia

gambar ni gambar sedia ada cuma buat editing dan jadikan potret keluarga
Special buat PN SHIMA

kemudian bila PN SHIMA tgk gambar dia berkenan n tempah plak untuk buat kalender so aku n member trylah buat...ini proses belajar namanya

inilah dia....simple je [ budak baru belajar ]

gambar potret semasa seminar

potret impian

 memang besar cabaran kalau kita nak ambil gambar budak2...nak dptkan angle yang terbaik memang susah maklumlah budak2 kan...inilah 1st try aku...


 yang ini pun agak mencabarkan tapi nasiblah adil BALQIS ni faham ape yang kita nak...lama2 dia pun seronok ambil gambar


 ini gambar BALQIS bersama mamanya...kalau tak silap masa ni hari ibu dan posing ini adalah olahan si BALQIS ni sendiri...


 JOYFULL

POSTER :: gambar ni aku snap n aku jadikan poster ni....

dan sebenarnya ada banyak lagi nak share...tp untuk entry kali ni setakat ini dulu ye nanti aku akan sambung di entry lain....

c ya...

** aku yang masih terus belajar

No comments:

Post a Comment